maanantai 30. marraskuuta 2009

Eihän tästä mitään tule!

Tavoitteena oli siis vuoden loppuun mennessä painaa tasan 60 kiloa. Tavoitteeksi taitaa jäädäkin. Viimeksi kun kävin vaa'alla, joka oli edellispäivänä, painoa oli 64,4kg. Syvä huokaus. Onhan tuo 60kg tottakai mahdollinen, jos lopetan syömisen kuukaudeksi kokonaan. En halua ryhtyä siihen ja ihan kuin se näin joulun alla muka onnistuisi. Olen sen verran herkkupeppu, että en osaa kieltäytyä kaikesta hyvästä. Osaan syödä kohtuudella kyllä, mutta totaalikieltäytyminen ei ole minua varten. Olen hirveä perso kaikelle makealle. Suklaa ei ihme kyllä houkuta yhtään, mutta hedelmäkarkit, piparit, joulutortut ym. ovat heikkouteni.
Olin viime viikolla kolme päivää erittäin fyysisessä työssä ja paino laskikin hetkellisesti sinne 63 kiloon. Valitettavasti muutos ei ollut kovin pitkäikäinen, mutta olen jatkamassa samoja hommia taas kolmisen päivää niin eiköhän se siitä. Tässä on vielä aikaa hankkiutua hyvään kuosiin ennen jouluaattoa ja uutta vuotta. Jouluaattona en aio ottaa stressiä liikkumattomuudesta enkä syömisestä, koska tiedän että mopo ei lähde käsistä muiden seurassa enkä edes välitä jouluruuasta niin paljoa, että söisin itseni siitä ähkyyn.
Minulla on syömishäiriö, kuten olen tainnut aiemminkin mainita. Olen bulimikko. Tosin oksentelu on jäänyt eikä tämä todellakaan ole mikään proana-tyyppinen blogi. Pois se minusta. Haluan vain valoittaa lisää ajatusmaailmaani ja sitä, miltä minusta tuntuu. En osaa nauttia ruuasta, se on minulle vain välitön paha jota täytyy syödä pysyäkseen hengissä. Enkä toisaalta osaa olla syömättä ja riuduttaa itseäni sitä kautta. En kestä nähdä nälkää. Jos olen joskus yrittänyt pitää itseäni hyvin niukilla kaloreilla on se vain johtanut ahmimiskohtaukseen ja sitä kautta vastaavasti oksenteluun. Ajatukseni ovat erittäin ristiriitaisia, tiedän sen. Mutta kaikki johtuu siitä, että mieleni on sairastunut. En kye näkemään itseäni sellaisena kuin kaikkien mielestä olen: erittäin hoikkana. Vetoan tietysti aina siihen, että BMI:ni on tällä hetkellä 22 ja taulukon mukaan saisin laihtua aina 53kg asti ennen kuin olisin painoindeksin mukaan alipainoinen. Eli ystävilläni ei pitäisi olla mitään huolta minusta. En tosiaankaan ole lähelläkään alipainoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti